Movie Games VR szykuje się do walki o fotel lidera giełdowej branży VR

Gdy cena akcji przekroczy poziom 4 zł menadżerowie spółki zostaną objęci programem motywacyjnym

źródło: spółka

 
Dawno nie przyglądaliśmy się branży VR na warszawskiej giełdzie. Da się zauważyć, że ostatnio sporo się tam dzieje, a najbliższe miesiące zdecydują, które spółki okażą się najbardziej perspektywiczne w tym segmencie gamingu. Jednym z pretendentów do walki o „portfele inwestorów” może być Movie Games VR, któremu przyjrzymy się dzisiaj dokładniej.

źródło: stooq.pl

Wspomniany Emitent wchodzi w skład grupy kapitałowej Movie Games i jest notowany na rynku NewConnect. Swoją działalność prowadzi od kilku miesięcy. Wcześniej spółka działała pod nazwą IPO Doradztwo Strategiczne. Obecna kapitalizacja firmy wynosi 16,6 mln zł. Movie Games VR dość często komunikuje się z rynkiem i można odnieść wrażenie, że spółka zadbała o mocne fundamenty pod dalszy wzrost operacyjny całego swojego biznesu.
 

Praca przy Gas Station Simulator w wersji VR to może być duży krok milowy

 
W ostatnim czasie Emitent informował o kilku umowach, które dają mu priorytetowy dostęp do pracy przy najcenniejszych IP z całej grupy Movie Games. W tym kontekście bardzo ciekawie wygląda porozumienie (umowa o stałej współpracy) z giełdowym Drago Entertainment, który stworzył niewątpliwy hit jakim jest gra Gas Station Simulator. Spółka zapowiada, że jej sprzedaż tylko w tym roku może wnieść nawet 600 tys. kopii.

źródło: steamdb.info

W ramach umowy Movie Games VR będzie odpowiedzialna za dostosowanie technologiczne gier do wymagań sprzętu na VR – czytamy w komunikacie. Wydanie i marketing gry mają pozostać po stronie Drago Entertainment. – Lada dzień ruszymy z pierwszym wspólnym projektem, którego port otrzyma tryb priorytetowy w ramach działań Movie Games VR – zapowiedziała kilka dni temu Joanna Tynor – prezes Drago Entertainment. – Współpracę tę traktujemy zdecydowanie priorytetowo w perspektywie nadchodzących miesięcy – dodał prezes Movie Games VR. Docelowo po zawarciu umowy wydawniczej i realizacji projektu spółki między sobą podzielą się wpływami ze sprzedaży gier.

Wydaje się, że wspomniana umowa może dotyczyć między innymi tytułu Gas Station Simulator oraz uszczegółowienia harmonogramu prac przy porcie tej gry na VR. Taka informacja powinna pozytywnie wpłynąć na wycenę i postrzeganie Emitenta przez rynek.
 

Będzie też współpraca z True Games i Road Studio

 
Warto przypomnieć, że Movie Games VR ma również podpisane umowy ramowe z innymi podmiotami z grupy kapitałowej Movie Games takimi jak True Games i Road Studio. Współpraca daje spółce pierwszeństwo na produkcję VR-owych wersji gier autorstwa wymienionych powyżej studiów. Niewykluczone, że może tu chodzić m.in. o Alaskan Truck Simulator i Nightclub Manager: Violet Vibe.

Naszym planem jest uzyskanie pierwszeństwa do portowania oraz wydawania na platformy VR największych hitów spod marki Movie Games. Jednocześnie budujemy zespół developerski, aby pracować również nad własnym IP – komentuje Kamil Mańko – szef Movie Games VR. W tym ważnym procesie wspiera go Jan Laskowski – członek zarządu ds. Virtual Reality w Movie Games VR.

Podczas czatu z Pulsem Biznesu prezes Mańko dodał, że spółka rozmawia już z różnymi zespołami, które mogłyby bezpośrednio współpracować z Emitentem. Firma na razie chce postawić na współpracę z podwykonawcami, a potem rozbuduje swój zespół i docelowo rozpocznie produkcję własnych gier VR.

Przedstawiciele firmy kilkukrotnie sygnalizowali, że Movie Games VR ma zabezpieczone finansowanie na najbliższe miesiące. Dodatkowo finanse firmy będą wspierać przychody z nowych gier np. Lust for Darkness VR (premiera tytułu odbyła się kilka dni temu tj. 26.10.2021), w której spółka ma zagwarantowaną odpowiednią cześć przychodów.
 

 
Przypomnijmy, że to erotyczny horror psychologiczny, którego wersję na komputery PC przygotował Movie Games. Za jego przeniesienie do świata wirtualnej rzeczywistości odpowiadał – Iron VR. Fabuła gry toczy się w wiktoriańskiej rezydencji Yelvertonów. Podczas rozgrywki, gracz zmierzy się ze światem pokus, w którym erotyzm przeplata się z okultyzmem.

Co ważne, od kilku miesięcy wykonawcy spółki pracują nad VR-owymi wersjami kluczowych gier z portfolio Movie Games, takich jak: Drug Dealer Simulator czy Lust From Beyond. Movie Games VR podpisało umowę z Movie Games na nadzór nad 3 produkcjami VR tworzonymi przez podwykonawców. W ramach tej umowy Emitent będzie miał zagwarantowane kolejne przychody.
 

Prezes oraz główny akcjonariusz dokupują akcje

 
O tym, że bieżąca kapitalizacja wciąż nie odzwierciedla potencjału spółki mogą świadczyć transakcje osób, które są związane z Movie Games VR. O kupnie akcji spółki dwukrotnie informował prezes Kamil Mańko. Walory nabywał w przedziale 1,89 zł – 2,27 zł vs 1,75 zł na koniec notowań z minionego piątku. Dodatkowo niedawno Movie Games zwiększyło swoje zaangażowanie w akcjonariacie Emitenta z 38,9 % do 41,79 %.

Dość wymowną transakcją w tym kontekście było również zbycie walorów Iron VR (pakiet 10 %) przez spółkę matkę. Przedstawiciele Movie Games skomentowali ten fakt, wyjaśniając jasno, że to właśnie w ramach Movie Games VR będą rozbudowywane kompetencje całej grupy w segmencie wirtualnej rzeczywistości.

źródło: stooq.pl

Inwestorzy powinni też pamiętać o programie motywacyjnym, który został przyjęty przez Emitenta. W ramach programu pierwsza pula akcji (230 tys. walorów) zostanie przyznana: jeśli do 31 marca 2022 roku kurs akcji co najmniej przez dwie sesje przekroczy na zamknięciu notowań poziom 4 zł. Na dzień dzisiejszy jego realizacja będzie oznaczać spore zyski dla inwestorów giełdowych. Aby uruchomić 1 etap kurs akcji musi wzrosnąć o ponad 128 % w niecałe 5 miesięcy. Kolejne transze związane są z jeszcze wyższym poziomem notowań: odpowiednio 6 zł (do 31 marca 2023 roku) i 10 zł (do 31 marca 2024 roku).
 

Atrakcyjna wycena na tle innych giełdowych spółek VR

 
Bieżąca wycena Movie Games VR (16,6 mln zł) jest wyraźnie niższa od innych notowanych firm z segmentu VR na GPW i NewConnect. Dla przykładu kapitalizacja Carbon Studio (niebawem premiera ich gry Warhammer Age of Sigmar) przekracza 83 mln zł. Wyraźnie droższe jest też Incuvo (pracuje nad tytułem Green Hell VR), którego rynek wycenia na blisko 60 mln zł. W tym gronie można jeszcze wymienić spółkę 3R Games (59 mln zł), Ovid Works (27 mln zł).

Niewątpliwym autem Emitenta jest przynależność do grupy kapitałowej Movie Games i związana z tym łatwość pozyskiwania nowych tytułów. Nie mają tego wspomniani konkurenci i pod tym względem Movie Games VR nie musi się obawiać o brak pracy nad ciekawymi IP.
 

Podsumowanie:

Spółce jak i konkurentom pomagać będzie szybki rozwój segmentu VR. Szacuje się, że wartość rynku gier wykorzystujących wirtualną rzeczywistość powinna w 2024 roku wynieść 1,4 mld dolarów. W krótkim terminie na notowania spółki pozytywnie powinny przekładać się nowe komunikaty o kolejnych umowach na portowanie lub wydawanie gier VR z grupy kapitałowej.

Nie można też zapomnieć o regulaminie programu motywacyjnego. Należy spodziewać się, że menadżerowie spółki nie odpuszczą bez walki pierwszego progu w ramach programu motywacyjnego i będziemy świadkiem choć jednej próby ataku na poziom 4 zł do końca marca 2022 roku. A uszczegółowienie współpracy przy projekcie gry Gas Station Simulator VR to tylko jeden z wielu potencjalnych dużych komunikatów, które są wciąż przed nami…
 
 
Ps. Po więcej rynkowych inspiracji zapraszamy do naszej grupy na FB: „Giełdowe okazje – GPW / NewConnect”.



Powyższy wpis jest prywatną opinią autora i żadnym stopniu nie stanowi „rekomendacji” inwestycyjnej w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Więcej w zakładce O MNIE.

1 komentrarz

Dołącz do dyskusji