Atrakcyjna wycena United Label na tle konkurentów

Spółka pozyskała właśnie 3 mln zł od nowych inwestorów, a ma apetyt na jeszcze więcej. Środki te pozwolą debiutantowi zdobyć nowe tytuły wydawnicze

źródło: spółka

 
Już jutro na platformie Crowdconnect.pl w publicznej kampanii crowdinvestingowej, ruszy druga transza emisji akcji United Label o wartości 1,4 mln zł. Każdy zainteresowany inwestor będzie mógł objąć walory o wartości do 25 tys. zł Emitent rozwija globalną platformę wydawniczą dla niezależnych deweloperów typu indie. Obecnie spółka należy do giełdowego CI Games. Udział właściciela po podwyższeniu kapitału u debiutanta spadnie do ponad 78 proc. akcji.
 

źródło: INC


United Label w swoim portfolio posiada umowy z producentami gier z Wielkiej Brytanii i Francji na wydanie czterech tytułów. Jak działa ten biznes? – Majątkowe prawa autorskie pozostają po stronie zespołu produkcyjnego, a United Label ma prawo pierwszeństwa do kontynuacji tytułu oraz dodatków – czytamy w materiałach prasowych na temat spółki. Do tej pory debiutant zweryfikował łącznie ponad 200 potencjalnych projektów na potrzeby własnych inwestycji.

Emitent chce pozyskać łącznie 4,4 mln zł

Debiut spółki United Label na rynku NewConnect powinien nastąpić w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Autoryzowanym doradcą emitenta jest firma INC. Poznańska grupa pomogła zebrać od dużych inwestorów 3 mln zł w ramach pierwszej transzy emisji akcji (zapisy zakończono już drugiego dnia).
 

źródło: spółka

Łącznie United Label planuje pozyskać z rynku 4,4 mln zł, które posłużą do dalszej rozbudowy portfolio wydawniczego. Nie powinno być z tym raczej problemu. Szczególnie biorąc pod uwagę dotychczasowe sukcesy emisji na platformie Crowdconnect.pl, w których papiery bardzo szybko znajdowały nowych akcjonariuszy. Zakładany budżet dla nowych projektów oscyluje pomiędzy 0,5 mln do 3 mln zł.

Premiera gry Röki już za trzy tygodnie

Dużo wiemy o przygodowej grze narracyjnej Röki inspirowanej zimnym światem skandynawskiego folkloru. – Gracz wciela się w postać Tove – dziewczynki, która podąża pradawną krainą i ma misję ocalenia swojej rodziny – czytamy w opisie gry.
 

 
To pierwszy tytuł w portfolio spółki, który zadebiutuje już 23 lipca na platformie Steam (debiut na Nintendo Switch planowany jest na 4 kwartał 2020). Nakłady inwestycyjne po stronie platformy wydawniczej wyniosły około 1,5 mln zł (głównie na finansowanie produkcji gry i marketing). Za produkcję gry Röki odpowiada brytyjskie studio Polygon Treehouse.
 

Czy sukces gry jest realny? Wydaje się że tak, biorąc pod uwagę rosnącą wishlistę gry Röki (ponad 55 tys. graczy). Dodatkowo platforma Nintendo wymieniła ten tytuł oraz drugi (Eldest Souls) z portfolio spółki w gronie kluczowych gier indie w 2020 roku. Röki i Eldest Souls zostały zaprezentowane na wielu wydarzeniach branżowych m.in. takich jak MIX Live Showcase oraz Steam Game Festival.

Kolejne trzy tytuły na horyzoncie

Jakie plany spółka posiada na kolejne miesiące? Zarząd United Label zapowiedział, że premiera gry RPG w stylu pixel art – Eldest Souls (wishlista z ponad 55 tys. graczy) odbędzie się również w bieżącym roku. Za produkcję odpowiada studio Fallen Flag Studios. Fabuła gry – … osadzona jest w mistycznym świecie w którym „Pradawni Bogowie”, uwięzieni w starożytnej cytadeli, próbują zniszczyć świat sprowadzając „wielkie Spustoszenie” – czytamy w jej opisie.
 
Na przełomie 2020/2021 ma zostać wydana gra Horae (producent – Lunaris Iris). W tym przypadku emitent zaznacza, iż nie ponosi wydatków związanych z produkcją tego tytułu, a jego funkcja ograniczać ma się jedynie do marketingu i dystrybucji gry. Plany na przyszły rok zakładają także premierę Tails of Iron (od Odd Bug Studios) – który będzie największym dotychczasowym projektem spółki.
 

Rentowność jeszcze w tym roku

United Label zostało powołane na przełomie 2018 i 2019 r. W pierwszym roku działalności firma wykazała 1,1 mln zł straty netto. Zarząd debiutanta patrzy jednak na przyszłość z optymizmem. – Dzięki atrakcyjnemu portfolio gier i efektywnemu, niskokosztowemu modelowi prowadzenia działalności, spodziewamy się rentowności spółki już w tym roku – zapowiada Tomasz Litwiniuk, prezes United Label w wywiadach prasowych. Dodawał również, że każda z czterech planowanych gier z portfolio emitenta, oprócz wysokiej jakości, charakteryzuje się unikatowymi elementami rozgrywki, które pozwalają wyróżniać się na tle innych tytułów indie.
 
Sukces wspomnianych gier ma być szansą na jeszcze szybszy rozwój całej firmy. Przekłada się to bowiem na kolejne propozycje wydawnicze i lepszą pozycję negocjacyjną dla emitenta. – Liczę, że po pierwszym sukcesie tym bardziej staniemy się atrakcyjną alternatywą wydawniczą na globalnym rynku – ocenia prezes Litwiniuk.

Podsumowanie:

United Label na potrzeby emisji została wyceniona na 16 mln zł, zakładając pełny sukces emisji wycena po niej przekroczy 20 mln zł. Wiele wskazuje na to, że to atrakcyjny poziom dla kupujących biorąc pod uwagę hossę w segmencie producentów gier oraz bardzo krótki czas, w którym emitent pozyskał 3 mln zł od nowych inwestorów. Przeglądając giełdowe rubryki z kapitalizacją spółek zauważymy, że zdecydowana większość firm z branży gamingowej na rynku NewConnect wyceniana jest aktualnie znacznie wyżej.
 
Które z posiadanych gier są najbardziej perspektywiczne w wydawniczym portfolio United Label? Analizując subiektywnie posiadane przez nich tytuły można wskazać na Röki i Tails of Iron jako te, które mają największe szanse na komercyjny sukces.
 
Warto wspomnieć też, że pełen sukces oferty United Label będzie kolejną dobrą informacją dla samego CI Games, który wciąż skupia dużą uwagę giełdowych inwestorów. Spółka informowała ostatnio o najbliższych planach dotyczących jej kluczowych projektów: Sniper Ghost Warrior Contracts 2 oraz Sniper Ghost Warrior Contracts.
 
Poniżej kilka podsumowujących slajdów o United Label:
 


źródło: spółka



Powyższy wpis jest prywatną opinią autora i żadnym stopniu nie stanowi „rekomendacji” inwestycyjnej w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Więcej w zakładce O MNIE.

3 komentarze

  1. Marchewa - 30 czerwca 2020 17:24

    Szansa na dubelek patrząc na wycenę?

    Odpowiedz
  2. Gizo88 - 30 czerwca 2020 18:17

    4 bańki w biznesie wydawniczym to dużo kasy, byle to wydali efektywnie to może być temat

    Odpowiedz
  3. nafiarz - 1 lipca 2020 09:21

    Skoro jest hossa to takie temaciki też są grane

    Odpowiedz

Dołącz do dyskusji