Grupa OT Logistics chce znów regularnie wypracowywać zyski

Emitent z optymizmem patrzy w przyszłość. Wierzy, że najgorsze już za nimi

źródło: spółka

 
Przyjrzeliśmy się bliżej Grupie OT Logistics, która świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce oraz Europie Środkowej i Zachodniej. Wiele wskazuje na to, że spółka „obronną ręką” wychodzi już z wcześniejszych turbulencji i ma realne szanse na wzmocnienie pozycji rynkowej. Dostrzegają to powoli inwestorzy giełdowi, w efekcie czego notowania akcji OT Logistics są od kilku tygodni w trendzie wzrostowym.
 

źródło: stooq.pl

Wydaje się, że ten pozytywny trend może jeszcze potrwać, gdyż bieżąca kapitalizacja Emitenta (100 mln zł) jest wciąż relatywnie niska jak na potencjał i możliwości grupy. Przypomnijmy, że w najlepszych latach inwestorzy wyceniali Grupę OT Logistics na blisko 400 mln zł na GPW.

Restrukturyzacja przynosi już efekty

Jednym z punktów zwrotnych dla grupy było powołanie Konrada Hernika (styczeń 2020 r.) na stanowisko prezesa spółki. Menedżer ten jest dobrze znany na rynku kapitałowym, kilka lat temu z sukcesami rozwijał inną giełdową spółkę – Armaturę Kraków.

Nowy prezes dość szybko zaczął skutecznie restrukturyzować grupę. OT Logistics sprzedał część mniej strategicznych aktywów m.in. pakiet 81 % akcji w spółce zależnej Deutsche Binnenreederei za ponad 18 mln euro – co pozytywnie przełożyło się na pozycję gotówkową grupy.
 

źródło: spółka

Sprzedaż zbędnego majątku dają Emitentowi większy komfort w regulowaniu wcześniejszych zobowiązań wobec banków. Spółka jest też w stałym kontakcie z obligatariuszami. Wydaje się, że zaspokojenie ich wymagań docelowo uda się spełnić (obligacje serii D, G i H).

Dodatkowy zastrzyk gotówki dla OT Logistics może przynieść dalsze upłynnienie mniej strategicznych aktywów jak np. firmy C.Hartwig Gdynia (działalność spedycyjna) czy innych zbędnych nieruchomości. Cennym aktywem w grupie, o którym trzeba pamiętać jest też 27 % pakiet akcji w spółce Luka Rijeka, do której należy w 49 % największy w Chorwacji terminal kontenerowy AGCT.

Wyniki finansowe mają się poprawiać

W 2019 roku grupa odnotowała blisko 105 mln zł straty netto przypadającej akcjonariuszom jednostki dominującej przy blisko 985 mln zł sprzedaży. Po trzech kwartałach 2020 roku skonsolidowana strata OT Logistics wynosi 45 mln zł.

Warto jednak zwrócić uwagę, że w samym 3 kwartale udało się grupie wypracować już 21,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 5,2 mln zł zysk netto.

Dla inwestorów najważniejsze są jednak zapowiedzi zarządu dotyczące przyszłości. Wynika z nich, że Grupa OT Logistics planuje wypracować systematycznie zysk netto. W kolejnych latach chce też wypracowywać ponad 40 mln zł wyniku EBITDA od roku 2021 i to bez uwzględnienia wyniku spółki Luka Rijeka. Sprzedaż grupy i jej rentowność ma rosnąć. Jeśli uda się zrealizować ten plan będzie to ogromny sukces zarządu spółki.
 

źródło: portalmorski.pl

Emitent podał również w założeniach średnioterminowej strategii, że jego celem jest osiągnięcie 200-250 mln zł kapitalizacji najdalej od 2022 roku (vs 100 mln zł aktualnie).

W te wszystkie ambitne zapowiedzi wierzy prezes Konrad Hernik, który już kilkukrotnie informował rynek o zakupie akcji Emitenta. Dobrze to widać w udzielonym wywiadzie dla Gazety Parkiet. Grupie OT Logistics na pewno warto się przyglądać. Wydaje się, że rynek wciąż nie do końca uwzględnia w wycenie udaną restrukturyzację spółki…
 
 
Ps. Po więcej rynkowych inspiracji zapraszamy do naszej grupy na FB: „Giełdowe okazje – GPW / NewConnect”.



Powyższy wpis jest prywatną opinią autora i żadnym stopniu nie stanowi „rekomendacji” inwestycyjnej w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Więcej w zakładce O MNIE.

Dołącz do dyskusji