PunkPirates: pracowita końcówka roku w spółce przyspieszy jej rozwój

15 mln zł wyceny rynkowej to raczej niedużo jak na tak bogaty plan produkcji nowych gier VR

źródło: spółka

 
Ostatnia przecena akcji spółek, które zarabiają bezpośrednio na sytuacji związanej z COVID-19 uświadomiła inwestorom, że tego typu inwestycje mogą mieć trudności z dalszym trwałym wzrostem. Ponownie mówi się więcej o gamingu jako branży, która nie jest narażona na tak duże wahania nastrojów, a jednocześnie jest beneficjentem wprowadzonych lockdownów i innych surowych obostrzeń. Do grona spółek nieco zapomnianych przez szerszy rynek, a jednocześnie względnie nisko wycenianych można zaliczyć m.in. PunkPirates, któremu dziś bliżej się przyjrzymy.
 

źródło: stooq.pl

Seria „Escape Room VR” wciąż znajduje nowych klientów

PunkPirates specjalizuje się w produkcji gier na platformy wirtualnej rzeczywistości. Rynek ten według badań ekspertów rośnie o 25 proc. rocznie i wciąż jest w silnie wzrostowej fazie. Kompetencje i doświadczenie w branży VR spółka zdobyła sprzedając ponad 90 tys. egzemplarzy gier. Chodzi o trzy tytuły z serii „Escape Room VR” (gry logiczne polegające na wydostaniu się z zamkniętego pomieszczenia). Najlepsza z nich to „Escape Room VR: Stories”.
 

 
Produkcje VR sprzedają się znacznie dłużej niż ich odpowiedniki na komputery PC. Jednocześnie stale analizujemy rynek, by dotrzeć do jak największej liczby graczy – mówi Leszek Krajewski, Członek Zarządu ds. Rozwoju PunkPirates.

Jeszcze w listopadzie spółka wyda grę „Escape Room VR: Stories” w wersji na urządzenia wirtualnej rzeczywistości Pico Neo 2. Celem jest dotarcie do graczy z rynku azjatyckiego. W ramach podpisanej umowy jesteśmy odpowiedzialni za portowanie, a wszelkie koszty związane z jej produkcją, dystrybucją czy tłumaczeniem poniesie Pico Interactive – dodaje Leszek Krajewski. Wspomniany partner to producent samodzielnych urządzeń wirtualnej rzeczywistości dedykowanych głównie dla użytkowników na rynku azjatyckim.
 

źródło: www.pico-interactive.com


Omawiana gra jest obecnie dostępna na Oculus Rift, HTC Vive, Valve Index oraz Windows Mixed Reality. W najbliższym czasie zostanie udostępniona również posiadaczom urządzeń Oculus Quest (1 kwartał 2021 roku). Wszyscy wiemy jakie znaczenie i potencjał sprzedażowy ma Oculus Quest, który należy do Facebooka. Dostarczanie gier na te urządzenia to dla nas zupełnie naturalny kierunek rozwoju – zapowiada nasz rozmówca. Obecnie większość klientów kupujących gry VR pochodzi z rynku amerykańskiego.

Prace nad kolejnymi grami przebiegają planowo

Naszym celem jest wydawanie minimum czterech gier rocznie z premierą raz na kwartał. Do końca przyszłego roku planujemy wydać sześć nowych tytułów. Maksymalny budżet na pojedynczą grę nie przekracza 500 tys. zł – informuje Leszek Krajewski. Jeszcze w listopadzie ukaże się nowy tytuł: „DANGER! Escape Lab. Zarząd firmy zakłada, że gra szybko zwróci poniesione koszty produkcji.
 

Pracowicie wygląda też zakres prac na 1 półrocze przyszłego roku. Ukażą się wtedy trzy kolejne gry: „Wild Shooter VR” (1 kwartał, zakładana sprzedaż 50 tys. egzemplarzy), „Death Manager VR” (2 kwartał) i „Titans VR” (2 kwartał i ma trafić do 50 tys. klientów). Szczególnie duże oczekiwania mamy względem drugiego tytułu. Szacujemy, że sprzedaż symulatora grabarza wyniesie 100 tys. egzemplarzy – wyjaśnia przedstawiciel PunkPirates. Dodaje, że gra będzie oferowana po 25 USD.
 

źródło: spółka


Zapowiedzi gier w postaci trailerów do „Wild Shooter VR” oraz „Death Manager VR” zostaną opublikowane już za dwa miesiące (styczeń 2021). Wspomniane tytuły powstają we współpracy z zewnętrznymi zespołami programistów. Produkcje trafią na platformy Steam, Oculus Store oraz Viveport. W przyszłym roku emitent planuje przenieść swoje gry również na PlayStation VR. W kolejnych tygodniach powinniśmy dowiedzieć się więcej o planach dotyczących nowych gier, które powstaną w 2 półroczu przyszłego roku.

Spółka wyraźnie podkreśla, że ma odpowiednie środki finansowe na realizację zapowiedzianych gier. PunkPirates nie rozważa i nie potrzebuje przeprowadzać emisji akcji w tym celu.

Ambitne plany spółki córki

Kolejnym atutem giełdowej spółki jest posiadanie 60 proc. pakietu w firmie RAION Games, która skupia się na produkcji i wydawaniu gier na popularną konsolę Nintendo Switch.
 

źródło: RAION Games


Firma, planuje wydać w ciągu najbliższych 12 miesięcy co najmniej cztery tytuły. Mowa tu o DATENSHI (premiera w 2 kwartale 2021), Flyin Flat (2 kwartał 2021), Lonely Island (4 kwartał 2021) i wspomniany już wcześniej tytuł Titans (4 kwartał 2021).

Rozważamy możliwość debiutu studia RAION Games na rynku NewConnect już w przyszłym roku,. Pozwoli to urealnić jego pełną wartość dla wszystkich akcjonariuszy – mówi Leszek Krajewski. Przedstawiciel PunkPirates zakłada bliską współpracę obu producentów i związane z tym synergie (m.in. wykorzystanie scenariuszy gier na kilku platformach, skuteczniejszy marketing czy portowanie gier).

Warto też przypomnieć, że rynek konsol Nintendo Switch jest silnie wzrostowy. Dotychczas sprzedano już ponad 60 mln takich urządzeń. Liczba aktywnych subskrybentów na tej platformie szacowana jest na ponad 26 mln osób.
 

źródło: www. nintendo.com

Potencjalnych atutów spółki jest dużo więcej

W najbliższym czasie PunkPirates chce się pochwalić również wejściem w pion wydawniczy gier zewnętrznych deweloperów. To potencjalne nowe źródło istotnych zysków jak pokazuje historia innych giełdowych producentów gier.

W dniu jutrzejszym spółka opublikuje wyniki finansowe za 3 kwartał tego roku. Zostaną w nich zawarte przychody ze sprzedaży wydanych dotychczas gier oraz wpływy z sukcesywnej dezinwestycji portfela IQ Partners (np. udziały w firmie Prowly).
 

źródło: stooq.com


PunkPirates pojawił się na rynku głównym GPW poprzez połączenie z IQ Partners, który był już wcześniej notowany na giełdzie. Warto też wspomnieć, że w aktywach połączonego podmiotu znajduje się m.in. 15 proc. pakiet akcji w firmie Cube Group, którego potencjalna wartość może być istotna.

Podsumowanie:

Bieżąca wycena spółki PunkPirates (15 mln zł kapitalizacji) zdaje się być wyraźnie niedowartościowana, zwłaszcza gdy porównamy ją do innych firm z branży gier notowanych na giełdzie. Konkurencyjne spółki VR, które posiadają raczej mniejsze doświadczenie w segmencie wirtualnej rzeczywistości, sprzedają się przy znacznie wyższych wycenach. Do tego PunkPirates posiada konkretne plany wypuszczenia aż sześciu nowych gier VR do końca 2021. Wiele wskazuje na to, że rynek także zupełnie nie uwzględnia potencjału oraz prac, które już dziś przeprowadzane są w zależnej firmie RAION Games. Do tego dochodzić będą jeszcze wpływy ze sprzedaży dawnego majątku IQ Partners oraz bieżąca działalność wydawnicza. Całkiem sporo tych atutów jak na 15 mln zł wyceny rynkowej…



Powyższy wpis jest prywatną opinią autora i żadnym stopniu nie stanowi „rekomendacji” inwestycyjnej w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Więcej w zakładce O MNIE.

Dołącz do dyskusji